پس از سه ماه وقفه، مرز خسروی بازگشایی شد
نوشته شده توسط : xmovies

همزمان با بازگشایی مجدد مرز خسروی، از امروز روزانه 20 كاروان زایران ایرانی تحت پوشش سازمان حج و زیارت به اماكن مقدس كشور عراق اعزام می شوند.

فرماندار قصرشیرین در مراسم اعزام نخستین كاروان زایران ایرانی از این مرز پس از بازگشایی مجدد، گفت: روزانه 20 كاروان به عراق اعزام و به همین تعداد نیز كاروان زوار ایرانی وارد كشور می شود.

'حسین پروین' روز شنبه در حاشیه این مراسم در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تدابیر لازم برای تامین امنیت و حفظ جان زایران ایرانی اتخاذ شده است ولی از زایران درخواست می كنیم تمام جوانب امنیتی را در طول سفر به عراق رعایت كنند.

وی با بیان اینكه شهرستان قصرشیرین با داشتن 16 مركز اقامتی شامل هتل، زایرسرا و مهمانپذیر آمادگی كامل برای پذیرایی از زایران عتبات عالیات را دارد، اظهار داشت: امكانات رفاهی لازم برای حضور بیش از 20 كاروان در این شهرستان فراهم است.

پروین خاطرنشان كرد: با بازگشایی مجدد مرز خسروی و ورود و خروج روزانه 40 كاروان زایر ایرانی، این مرز بیشترین حجم تردد زوار عتبات عالیات را نسبت به دیگر مرزهای كشور خواهد داشت.

فرماندار قصرشیرین افزود: سفر به عتبات عالیات تنها درقالب كاروانهای تحت پوشش سازمان حج و زیارت امكان پذیر است و تردد انفرادی زوار از مرز خسروی و دیگر مرزهای كشور به عراق همچنان ممنوع می باشد.

مرز بین المللی و رسمی خسروی از 24 آذر امسال درپی برخی نا آرامی ها در خانقین عراق و نبود امنیت كامل برای زوار ایرانی، بسته شد و كاروانهای زوار عتبات عالیات پس از انسداد این مرز از مرز مهران در استان ایلام به شهرهای مذهبی عراق اعزام می شدند.

پیش از بسته شدن مرز خسروی، روزانه یك هزار و 500 زایر ازطریق این مرز رسمی و بین المللی به شهرهای مذهبی عراق سفر می كردند و به همین تعداد زوار نیز پس از زیارت عتبات عالیات به كشور باز می گشتند.

در زمان مسدود بودن این مرز، فقط كالاهای غیرنفتی از جمله سیمان از این مرز به كشور عراق صادر می شد و تردد مسافر و زوار در این مرز از 24 آذر تاكنون انجام نشده است.

قصرشیرین در غرب استان كرمانشاه با بیش از 186 كیلومتر مرز مشترك با عراق و بیش از 24 هزار نفر جمعیت، دو مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان دارد.ك/3

1234/9102/567





:: برچسب‌ها: عکس , آیفون ,
:: بازدید از این مطلب : 309
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: